måndag 5 september 2011

Ett efterlängtat tyg och lite andra småsaker!

Det är inte ofta man lyckas hitta grejer som man letat efter länge så när jag hittade de här gardinlängderna i lördags för ett bra pris då lev jag glad!

Jag blev snuvad på en uppsättning för några år sen på Erikshjälpen i Gävle, var besviken förstås, men, men, den som väntar på nåt gott! 4 st gardinlängder eller drygt 8 m tyg hittade hem :-) Det mest absurda var att jag hittat två längder till i en brun variant tidigare under dagen, men jag köpte den inte trots bra pris eftersom jag inte ville ha nån annan färgvariant...istället får någon annan lycklig köpa tyget :-)




När jag var liten hade vi en draperilängd i detta tyget i vår stuga, precis samma färg och allt! Tyget "Pompeja" från Borås Cotton finns ju i flera färgställningar, men jag gillar denna allra bäst! Formgivare är Märta-Lena Bjerhagen!


Nu hittade jag lite annat med, men det mesta bleknar ju i jämförelse...men jag visar lite bilder i alla fall!








4 kommentarer:

Gila sa...

Som du redan vet...avis på gardinerna...

monamie ny blogg! sa...

åååh rosmarinfaten... sådana samlar jag på. Gör dig inte av med dom utan att hojta till :-)

A-L sa...

Fint tyg. Äger själv mindre bitar av samma variant, men det blir aldrig att jag syr någonting av det. Det är alltid trevligt att hitta flera längder av ett tyg, speciellt ett tyg som man verkligen har väntat på.

Allt det gamla goda sa...

träljusstakarna och reijmyreljuslyktan var väl inte fel! jag håller med, jättefint tyg.