måndag 16 april 2012

Byten och fynd på helgens loppis!


Signe Persson-Melin, Sillburk


Våffelvas, Paul Kedelv, Reijmyre


Vas, Bris, Ingrid Atterberg, Upsala-Ekeby


Vas, Alsterfors


Edit: Vas, Gullaskruf, modell G 32/50 (Hugo Gehlin). Största vasen i serien.


Vickningsgafflar som kommer att gå vidare till någon som samlar på dessa :-)


En liten tavla ur Upsala-Ekebys serie Sagoland av Taisto Kaasinen.


Dessa fina ISI-kuberna + en ISI-vas som finns med på samlingsbilden bytte jag till mig av Retrolux som var på besök!


Jag fick också de här fina glasblocken från Lindshammar av Retrolux.


En ganska lyckad dag trots allt!

8 kommentarer:

cjf sa...

Japp, det är Gullaskruf. G 32/50 heter den, och du har hittat största modellen.

Anonym sa...

hej! undrar med vickninggaffel.vad e priset å vad heter serien?min dotter hittade här i finland en vinöppnare å när vi kom hem så såg vi att de finns massor till serien så hon vill gärna bygga på;)
mvh taina i finland

Retrolux sa...

...och du hittade en Bris. Dessutom en Bris som jag inte har i min lilla samling. Förra året var det negron som jag avudsjukade mig på. I år är det Bris-vasen.

Tänk på mig om du hittar en dubblett. Jag har två av den mindre hänkelvasen i Bris. Den kanske kan vara något för ett framtida byte? Håller i min "sagoland" tills vi ses nästa gång.

Helena Högberg sa...

En röd våffelvas står också på min önskelista i år.

Herr Movarp sa...

Hej Taina! Jag köpte dem åt en person som samlar på dem, så tyvärr har de redan hittat ett nytt hem. Vi vet inte vad den heter tyvärr, men den är troligen japansk.

Herr Movarp sa...

Tack förresten cjf för informationen, en riktig bjässe är det minsann!

trillivippa sa...

Det var en hel del fint du hittade tycker jag, särskilt vickningsgafflarna. ;)
Och Bris-vasen med såklart! Mycket snygg serie och jag är så nöjd med min lilla lockask/bonbonjär som tar hand om örhängen och annat smått.

DeBeer sa...

Och jag önskar stooor Voffelvas i både Rött & Brandgult ;-D